/Files/photogallery/6514039d140fb641827115.jpg

26 вересня, Уряд затвердив кілька важливих змін у дошкільній освіті, а саме: Вихованці, які вимушено змінили місце проживання/перебування та залишили попереднє місце здобуття освіти внаслідок повномасштабного вторгнення, за заявою одного з батьків або законного представника дитини (на період їхньої відсутності) можуть бути переведені до складу різновікової групи закладу дошкільної освіти. Водночас місця в ЗДО для тимчасово відсутніх вихованців будуть збережені; на вивільнені місця у групах, які функціонують відповідно до кількості переведених дітей до складу різновікової групи, дошкільнят зараховуватимуть почергово; у разі повернення дитини (вихованця) до задекларованого / зареєстрованого місця проживання за заявою одного з батьків (законного представника дитини) її переведуть з окремої різновікової групи до групи відповідно до її віку; затверджено, що відтепер під час освітнього процесу доступ до укриттів у державних (комунальних) ЗДО матимуть лише учасники освітнього процесу. Які проблеми це допоможе розв’язати? Забезпечити здобуття дошкільної освіти вихованцями, які в особливих умовах перебувають в Україні та за її межами, а також збереження місць у державних (комунальних) ЗДО для дітей, які тимчасово відсутні у зв’язку з війною; доступність до укриттів в закладах дошкільної освіти під час освітнього процесу надаватимуть лише учасникам освітнього процесу.

Слід відзначити відсутність у дітей фізичних якостей (посидючості, вміння напружуватися без шкоди здоров’ю, елементарно коригувати свій емоційний стан, переключатися з однієї діяльності на іншу). Отже, виникає необхідність створення такої системи роботи, при якій відбувається інтеграція оздоровчої діяльності, в освітню, що зрештою сприяє збереженню та зміцненню фізичного і психічного здоров’я дитини. Здоров’я - це не тільки відсутність хворобливого стану, оптимальної праце-здатності, емоційного тонусу, а й фундамент майбутнього благополуччя особистості. Тому головними завданнями щодо зміцнення здоров,я дітей в дитячому садку, є формування у них уявлень про здоров’я - однією з голов-них цінностей життя. Педагоги і батьки повинні навчити дитину правильному вибору в будь-якій ситуації. Тільки корисному для здоров’я та відмови від усього шкідливого. Прищепити дитині з малих років правильне ставлення до свого здоров,я та відповідальності за нього. Ці завдання повинні вирішуватися створенням цілісної системи щодо збереження фізичного, психічного і соціального благополуччя дитини.

Особливу увагу слід при-діляти наступним компонентам ЗСЖ: 1. Рухова діяльність, прогулянки. 2. Раціональне харчування, дотримання правил гігієни. Правильне харчування забезпечує нормальну статуру і розвиток організму. Наступний фактор здорового способу життя – загартовування. І дійсно вико-ристання природних сил природи призводить до того, що людина робиться загартованим, успішно протистоїть несприятливим факторам зовнішнього середовища. Завдання роботи з формування здорового способу життя дошкільників. Формувати уявлення про те, що бути здоровим добре, а хворіти погано. Про деякі ознаки здоров,я: виховувати навички здорової поведінки, рухатися, їсти побільше овочів і фруктів. Мити руки, не злитися, не хвилюватися, бути доброзичливим. Більше бувати на свіжому повітрі. Розвивати вміння розповідати про своє здоров,я, виробляти навички правильної постави.

/Files/images/природа.jpg

ПАМ’ЯТКА Правила безпечного відпочинку в лісі

ПАМ’ЯТКА дотримання заходів пожежної безпеки під час відвідування лісових масивів

/Files/images/вода1.jpg/Files/images/вода.jpg

Найбільш приємний і корисний відпочинок влітку — відпочинок на воді. Однак, перебуваючи на водних об’єктах, завжди треба пам’ятати про безпеку. Першою умовою безпечного відпочинку на воді є вміння плавати. Навчитись плавати потрібно кожному. Людина, яка добре плаває, почуває себе на воді спокійно, упевнено, у випадку необхідності може надати допомогу товаришу, який потрапив в біду.

Правилами поведінки на воді забороняється:

1. Купатися в місцях, які не визначені місцевими органами виконавчої влади та не обладнані для купання людей.

2. Залазити на попереджувальні знаки, буї, бакени.

3. Стрибати у воду з човнів, катерів, споруджень, не призначених для цього.

4. Пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів.

5. Використовувати для плавання такі небезпечні засоби, як дошки, колоди, камери від автомобільних шин, надувні матраци та інше знаряддя, не передбачене для плавання.

6. Плавати на плавзасобах біля пляжів та інших місць, які відведені для купання.

7. Вживати спиртні напої під час купання.

8. Забруднювати воду і берег (кидати пляшки, банки, побутове сміття іт.д.), прати білизну і одяг у місцях, відведених для купання.

9. Підпливати близько до плавзасобів, які йдуть неподалік від місць купання.

10. Допускати у воді грубі ігри, які пов’язані з обмеженням руху рук і ніг.

11. Подавати помилкові сигнали небезпеки.

12. Заходити глибше, ніж до поясу, дітям, які не вміють плавати.

Правила поведінки для дітей:

1. Купання дозволяється в спеціально обладнаних місцях, визначених місцевими органами виконавчої влади, під наглядом дорослих (педагогів, керівників або батьків).

2. До купання допускаються групи дітей до 10 чоловік під наглядом одного відповідального, що вміє добре плавати і знає прийоми рятування на воді.

3. Біля місця купання має бути обладнаний медичний пункт, а в разі його відсутності купання має здійснюватись під наглядом медпрацівника.

4. Місця купання обладнуються рятувальними постами з рятувальними засобами. Крім того, в місцях купання дітей ретельно перевіряється дно аварійно-рятувальними службами, про що складається акт перевірки, вимірюється температура води і повітря.

5. Діти допускаються до купання після огляду лікарем.

6. Роздягання та одягання дітей проводиться під наглядом організатора купання (одяг кожної дитини викладається у рядки окремими купами).

7. До і після купання проводиться перевірка наявності дітей, шляхом шикування їх в ряд у відповідності до своїх куп одягу.

8. Відповідальний за купання повинен: нагадати дітям правила поведінки на воді до початку купання, увійти у воду першим (до дозволеної межі), а вийти останнім.

9. При особистому купанні дітей дорослі зобов’язані постійно спостерігати за дітьми, що купаються.

Надання невідкладної медичної допомоги постраждалим на воді

Серед станів з боку здоров’я людини, які потребують невідкладної медичної допомоги, найбільш часто, при нещасних випадках на воді, зустрічаються переохолодження і утоплення. У разі загального переохолодження необхідно провести заходи, які відвертають можливість подальшого переохолодження. Мокрий одяг знімають, а хворого загортають в ковдру, можна зробити декілька активних фізичних вправ. Не слід давати алкоголь, через те що він підвищує потребу в кисні і може спровокувати виникнення судорог. При виникненні локального переохолодження або відмороження невідкладна допомога полягає у відігріванні уражених холодом ділянок шкіри з метою відновлення кровообігу в цих зонах. Пропонується зігрівання тканин занурюванням уражених частин тіла у воду, підігріту до температури 30-40° С, на 15-20 хв. Після цього відморожену частину тіла слід висушити і накласти асептичну пов’язку, покрити теплим одягом. При неможливості зігрівання теплою водою, необхідно застосовувати розтирання уражених ділянок шкіри етиловим спиртом або горілкою, дотримуючись заходів безпеки, направлених на запобігання механічного ушкодження відшарованої шкіри та інфікування.
При утопленні необхідно якнайшвидше витягти постраждалого з води. Рятувати потопаючих доводиться, коли: потопаючий знаходиться на поверхні, тільки що зник під водою або пробув під водою декілька хвилин. В цих випадках, перш ніж кинутися у воду, потрібно швидко оцінити становище і вибрати спосіб надання допомоги. Іноді, якщо випадок трапився біля берега можна кинути з берега предмет, за який може вхопитися потопаючий: рятівний круг, дошку, мотузку, кінець Олександрова і інш. Якщо поблизу є човен, необхідно використати його. До потопаючого необхідно підпливати таким чином, щоб він не бачив рятівника та не став чіплятися за нього. До потопаючої людини підпливають ззаду, якщо це неможливо, то потрібно піднирнути під потерпілого, захопити лівою (правою) рукою під коліно його правої (лівої) ноги, а долонею правої (лівої) руки сильно штовхнути ліве (праве) коліно спереду і повернути потопаючого до себе спиною.
У особи, яку взяли з поверхні води, частіше бувають психічні розлади, викликані страхом. Необхідно зняти з неї мокрий одяг, витерти тіло, дати 15-20 крапель настойки Валеріани чи крапель Зеленіна, заспокоїти та зігріти людину (укутати і дати гарячого напою). Якщо свідомість відсутня (не реагує на звернення та легкі постукування по щоках), але збережені пульсація на сонній артерії та дихання, необхідно надати тілу постраждалого горизонтальне положення з повернутою на бік головою, дати вдихнути через ніс пари нашатирного спирту, яким змочений шматок вати, та провести вищевказані заходи. Пульс на сонних артеріях перевіряється на рівні щитовидного хряща по черзі з обох боків. Дослідження пульсу на променевій артерії не доцільно, оскільки його відсутність тут ще не свідчить про зупинку кровообігу. Ознаками зупинки дихання є відсутність рухів грудної клітки, руху повітря через ніс та рот.
В разі, якщо свідомість, пульс на сонних артеріях відсутні, наявні ознаки зупинки дихання; широкі зіниці, але нема трупних плям, задубіння тіла, необхідно якнайшвидше почати відновлення дихання та кровообігу. По-перше, спробувати видалити воду з дихальних шляхів. Рідину з них можна частково вивести, трохи піднявши постраждалого за талію так, щоб верхня частина тулуба і голова провисали, або “перегнути” постраждалого через своє стегно при зігнутій в коліні нозі, одночасно натискуючи на його спину. Ці заходи необхідно проводити у виняткових випадках максимально швидко. Не слід пориватися до видалення всієї рідини або значної її частини, тому що це практично неможливо і потребує багато часу. На обстеження постраждалого, видалення рідини та підготовку до проведення штучної вентиляції легень є 4-5 хвилин, тому що потім відбудуться незворотні зміни в організмі.

Діяти треба швидко та послідовно:

1. Покладіть постраждалого на спину, на тверду поверхню.

2. Однією рукою відкрийте йому рота; пальцями іншої руки, загорнутими у салфетку або носову хустинку, видалити з порожнини рота пісок, мул та інші інородні тіла.

3. Рукою, підкладеною під потилицю, максимально розігнути хребет в шийному відділі ( це не потрібно робити, якщо є підозра на пошкодження цього відділу хребта), за підборіддя висуньте вперед нижню щелепу. Утримуючи її в такому положенні однією рукою, другою стисніть крила носа.

4. Наберіть повітря у свої легені, щільно охопіть відкритий рот пацієнта та зробіть пробне вдування повітря в його легені. Одночасно “краєм ока” контролюйте підіймання грудної клітки, якщо воно є — продовжуйте. У випадку, якщо грудна клітка не підіймається, або підіймається надчеревна ділянка, повторіть все з пункту № 2. Якщо щелепи постраждалого щільно стиснуті або є пошкодження щелепи, язика, губ, проводять штучну вентиляцію не методом “рот в рот”, а “рот в ніс”, затискаючи при цьому не ніс, а рот. Кількість вдувань — 16-20 за хвилину.

5. Для зовнішнього масажу серця розташуйтесь з боку від хворого; основу долоні однієї кисті руки покладіть вздовж передньо-нижньої поверхні грудини, основу другої долоні впоперек першої, розігніть руки в ліктьових суглобах. Робіть ритмічні поштовхи всією масою тулубу, зміщуючи грудину в напрямку до хребта з частотою 80-100 рухів за хвилину. Ознакою правильності виконання закритого масажу серця є наявність пульсових поштовхів, синхронно з натискуванням на грудину, на сонних артеріях.

6. У випадку, коли рятувальник один, співвідношення кількості вдувань донатискувань на грудину 2:15, якщо рятувальників двоє — 1:5.

7. Через кожні 2 хвилини серцево-легеневу реанімацію необхідно на декілька секунд припинити для перевірки, чи не з’явився пульс на сонних артеріях.

Масаж серця та штучну вентиляцію легень необхідно проводити до відновлення дихання, пульсу, звуження зіниць, покращення кольору шкіри. В тих випадках, коли протягом 30-40 хвилин, не зважаючи на правильно проведену реанімацію, змін у стані хворого немає, або з’являються трупні плями, задубіння, реанімаційні заходи припиняються.

/Files/images/безпека вода.jpg

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ

/Files/images/IMG_1675.jpg Безпека на дорозі

/Files/images/IMG_1607.jpg Теоретичне заняття "Вибухонебезпечні предмети"

Практичне заняття "Вибухонебезпечні предмети"/Files/images/IMG_1645.jpg /Files/images/IMG_1642.jpg

/Files/images/IMG_1666.jpg Пожежна безпека

БЕЗПЕКА ВАШОЇ ДИТИНИ

Формування у кожного вихованця активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки, озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на вулиці, у дитячому садку тощо, збереження та зміцнення здоров»я, формування здорового способу життя дошкільнят – одне з найактуальніших завдань роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу
Формування відповідального ставлення до власної безпеки має відбуватися на всіх етапах життя людини, а розпочинати його варто з раннього дитинства. Дорослі (педагоги, батьки) основну свою місію здебільшого вбачають у тому, щоб захищати та оберігати дитину, але дуже важливо – підготувати її саму до реального життя, насиченого різними подіями, зустрічами, ситуаціями, подекуди небезпечними. Тобто навчити дитину безпечно поводитись самостійно у довкіллі (предметному, природному, соціальному).
Дошкільний вік характеризується зростанням рухової активності, фізичних можливостей дитини, підвищенням допитливості, прагненням до самостійності. За відсутності життєвого досвіду це нерідко може призводити до виникнення травмонебезпечних ситуацій. У Законі України «Про дошкільну освіту» продекларовано: дитина має право на безпечні та нешкідливі для здоров»я умови утримання. Тож захистити дитину від можливих небезпек і навчити безпечно взаємодіяти з довкіллям - одне з провідних державних завдань, визначених у головному документі дошкільної освіти - Базовому компоненті.
Тож охорона та зміцнення здоров»я, безпека дітей є головною стратегією, пріоритетом у роботі дошкільного закладу. Тільки завдяки спільним зусиллям педагогів, психологів, медиків, батьків у справі охорони життя і збереження здоров»я дошкільнят можна не тільки захистити їх від небезпеки, а й закласти основи безпечної поведінки, підгодувати до подальшого шкільного, більш самостійного життя.

ПАМ'ЯТКИ ІЗ ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

(Пам'ятка для батьків та вихователів дошкільних навчальних закладів)

І. Електробезпека /Files/images/thumb-small-300x224-df2f.jpg

1. Не залишати дітей з увімкненими електроприладами (праска, телевізор,настільна лампа, електрообігрівач, магнітофон, комп'ютер тощо).

2.Не дозволяти дітям вмикати та вимикати електроприлади.3. На розетки поставити заглушки.

4. Не вмикати в одну розетку більше ніж два електроприлади.

5. Не прикрашати новорічну ялинку одночасно електрогірляндами і «дощиком» із фольги: це може призвести до короткого замикання і пожежі.

ІІ. Безпека користування газовими приладами

1. Не залишати дітей наодинці з увімкненими газовими приладами.

2. Не дозволяти дітям торкатись до газових приладів, вмикати та вимикати їх.

3. Не обігрівати приміщення за допомогою газової плити: це може призвести до отруєння продуктами згоряння. Найбільш чутливими до отрути є діти.

III.Пожежна безпека

1.Джерела вогню (сірники, запальнички та ін.) потрібно зберігати у недоступному для дітей місці.

2. Легкозаймисті речовини (спирт; рідини, що містять спирт; лаки; фарби; розчинники; бензин; олію та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

3. Під час відпочинку на природі не потрібно розпалювати і дозволяти це робити дітям.

4. Не дозволяти дітям користуватись відкритим вогнем.

5. За потреби спалювання сміття робити за відсутності дітей.

6. Не курити в присутності дітей і не залишати недопалки.

IV.Безпека в побуті /Files/images/07986b314b976a5b26b7a4f9a117cd6b_0.jpg

1. Загальні вимоги

1.1. Навчити дитину безпечних ігор. Не дозволяти проводити ігри, пов'язані зі схованками в шафах та інших предметах, що зачиняються, за занавісками та з пересуванням у темряві.

1.2. Якщо дитина має окрему кімнату, то всі її речі мають знаходитись на висоті піднятої руки. Слід стежити, щоб у дитини не було потреби діставати щось зі стільця чи табуретки. Над ліжком не повинні висіти ніякі предмети.

1.3. Лампи в електроприладах повинні бути повністю закриті плафонами.

1.4. Гострі, ріжучі, колючі і крихкі предмети повинні знаходитись, у недоступному для дітей місці.

1.5. Особливу увагу потрібно звернути на зберігання ліків. Лаки повинні зберігатися зачиненій шафі.

1.6. Іграшки не повинні бути небезпечними для дитини (лазерні іграшки, кулькові та водяні пістолети). Якщо іграшка розбираєгься, то її складові частини за розмірами повинні бути такими, що не вміщаються в рот, ніс, вухо. Перевірте іграшки щодо можливості розбивання (осколки можуть поранити дитину).

1.7. Із сумісними іграми з дітьми не використовуйте петарди.

2.Безпека на кухні

2.1. Столові прибори для дитини повинні бути такими, що не б'ються.

2.2. Обідній стіл та стілець повинні бути дібрані відповідно до росту дитини.

2.3. Над обіднім столом не повинні висіти полиці або окремі предмети кухонного обладнання.

2.4.Усі спеції, як сипкі так і рідкі, повинні зберігатись у недоступному для дитини місці.

2.5. Якщо виникла потреба користуватися виделкою і ножем, то їжу дитині повинні порізати дорослі.

2.6. Краї чашок та склянок не повинні мати тріщин і щербинок.

2.7. На плиті ручки сковорідок і носик чайника потрібно повернути до стіни.

2.8. Гарячу їжу необхідно розливати лише на столі, а не переносити тарілки з нею від плити до столу..

2.9. У присутності дитини бажано користуватися конфорками другого ряду.

2.10. Якщо дитина не дістає до крана з водою, то вона може користуватися змоченим рушником.

2.11. Двері кухні з боку коридору повинні закриватися на гачок, розміщений у третій частині зверху.

3. Безпека у ванній кімнаті

3.1. Для дитини слід мати дитячі миючі засоби. Миючі засоби, якими користуються дорослі, є шкідливими для дитини і повинні зберігатись в недоступному для місці.

3.2. Підлогу потрібно покривати не слизьким килимком.

3.3. Двері ванної кімнати повинні закриватись на гачок чи засув, розміщений у третій частині, зверху.

3.4. Не можна залишати дітей наодинці під час купання.

4. Безпека на балконі

4.1. Не можна залишати дітей на балконі.

4.2. Не можна дозволяти дітям проводити рухливі ігри на балконі

4.3. На балконі потрібно закрити щілини, через які можуть випадати дитячі іграшки.

4.4. У присутності дітей не можна нахилятися із балкона.

4.5. Балкон повинен закриватись із кімнати на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

5. Попередження травматизму під час відпочинку

5.1. Не залишайте дітей без нагляду.

5.2. Перевірте обладнання дитячого майданчика, щоб запевнитися у відсутності чинників, що можуть спричинити травмування. Особливо уважно обстежте пісок: у ньому можуть міститися скло та гострі металеві предмети.

5.3. Огляньте територію навколо будинку і перевірте наявність відкритих підвалів, каналізаційний люків, ям, електрощитів, недобудованих об'єктів, стоянок автотранспорту тощо.

V. Безпека дорожнього руху

1. Виконуйте правила дорожнього руху.

2. Проаналізуйте місце проживання на предмет оцінку інтенсивності дорожнього руху.

3. Дозволяйте старшим дітям самостійно переходити дорогу за повної відсутності руху: автотранспорту або велосипедистів.

4. Пам'ятайте, отруйні гази машин — небезпечні для дітей.

Дитинство - найважливіший, самобутній і неповторний період у становленні кожної особистості. Саме в цей час дитина формується фізично, психічно й інтелектуально, набуває необхідних знань, умінь та навичок. І саме в цей період вона потребує найбільшої уваги, спілкування і захисту.

Виховання дітей - це й життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво.

Важливою складовою виховання дітей є навчання основам безпечної життєдіяльності, яке повинно привчити дитину цінувати та берегти власне життя і життя оточуючих, уникати потенційно-небезпечних ситуацій, а у разі їх виникнення – діяти грамотно, надаючи самодопомогу чи допомоги іншим.

Щоб уберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:

Забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку

Шановні батьки!

Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.

Щоб вберегти дитину від біди, треба пам’ятати та дотримуватись наступних правил:

- не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;

-вчити дитину користуватися дверним вічком;

-не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у міліцейську форму;

-вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;

- заборонити підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;

-заборонити бавитися ріжучими, гострим та вибухонебезпечними предметами;

-не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;

-запобігати формуванню у дитини жорстокого ставлення до тварин, не дозволяти дражнити тварин;

-не дозволяти вмикати електроприлади за відсутності дорослих;

-не дозволяти виходити самим на балкон, відчиняти вікна;

-не дозволяти визирати у відчинене вікно;

-вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;

-вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини.

Проявляйте витримку і навчайте дітей берегти своє життя та здоров’я!

Попередження травматизму

серед дітей

під час відпустки батьків

Шановні батьки!

Щоб не допустити травмування дитини під час вашої відпустки, щоб не зіпсувати довгоочікуваний відпочинок, закликаємо вас відповідально поставитися до наступних рекомендацій:

- під час перебування на свіжому повітрі в літній день захищайте голову дитини панамою;

- регулюйте перебування дитини під сонцем, щоб запобігти опікам шкіри;

-користуйтесь спеціальними спреями та захисними кремами для захисту від ультрафіолетового опромінення;

-дозуйте перебування дитини у воді; щоб організм не зазнав переохолодження;

-не залишайте дитину біля водойми без нагляду;

-не дозволяйте дитині купатися та стрибати у воду в неперевірених місцях;

-для купання обирайте не засмічені місця з твердим дном, без водоростей та мулу;

-не дозволяйте дитині запливати на глибину, яка перевищує її зріст , на гумовому матраці чи іграшці без супроводу дорослого;

-забороняйте самостійно користуватися човном, плотом;

-не допускайте надмірних пустощів у воді (не можна зненацька лякати, утримувати одне одного під водою, жартома кликати на допомогу);

-забороняти ходити до лісу без супроводу дорослого родича;

-під час перебування з дитиною в лісі не збирайте та не вживайте незнайомі ягоди, рослини та гриби;

-не розводьте в лісі багаття; а за необхідності розмістіть вогнище на відкритому місці; після використання ретельно залийте водою та засипте землею всі залишки;

-обстежте місця установки намету з метою уникнення небажаної зустрічі зі зміями, бджолам, мурахами, павуками;

-для походу в ліс одяг дитини підбирайте таким чином щоб оптимально захистити її від комах, кліщів та іншої небезпеки;

-не засмічуйте навколишнє середовище та не залишайте після себе жодних слідів свого перебування.

Щасливої відпустки!

Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку

Шановні батьки!

Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз’яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, вам необхідно:

-не подавати дітям негативного прикладу, порушуючи правила дорожнього руху;

-не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

-вчити переходити вулицю на зелене світло світлофора, користуватися підземним переходом;

-на власному прикладі вчити користуватись нерегульованим пішохідним переходом;

-при перетині вулиці нерегульованим пішохідним переходом радити дітям йти в загальній масі пішоходів, бо дитина сама ще не завжди здатна оцінити дорожню ситуацію;

-не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортними засобами;

- вчити дітей правильно обходити транспорт на зупинках (трамвай – спереду, тролейбус, автомобіль та автобус – позаду);

-не дозволяти дітям самостійно користуватися громадським транспортом;

- не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

- не дозволяти дітям грати з м’ячем,кататися на велосипеді, ковзанах, роликах, лижах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу від неї.

Попередження пожежі

від пустощів та необережного поводження з вогнем

Шановні батьки!

Щоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:

-зберігати сірники в місцях недоступних дітям;

- не дозволяти дітям розводити багаття;

-не дозволяти самостійно вмикати електронагрівальні прилади;

-не дозволяти користуватися газовими приладами;

-не допускати перегляд телепередач, користування комп’ютером за відсутності дорослих;

- не залишати малолітніх дітей без нагляду;

-не вмикати електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем;

-не нагрівати лаки та фарби на відкритому вогні;

-не заставляти шляхи евакуації (лоджії, балкони, коридори;

-не зберігати на балконах легко займисті речовини (бензин, мастила, ацетон);

- не сушити речі над газовою плитою;

-не користуватися саморобними ялинковими гірляндами;

-не влаштовувати піротехнічні заходи з балкону та поряд з будівлею;

- не палити в ліжку.

Шановні батьки! Ставтеся негативно до дитячих ігор з вогнем! Роз’яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть спричинити пожежу, загибель у вогні майна та людей!

Шановні батьки! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам’ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

При виникненні пожежі негайно викликайте

пожежну охорону за телефоном «101».

Ви повинні знати про кожен крок вашої дитини, бо її життя знаходиться у ваших руках.

Шановні батьки, нехай життя посміхається щирою усмішкою вам та вашим родинам, а ваші діти тішать вас своїми вчинками та здобутками. А дітям бажаємо міцного здоров'я, гарного настрою, веселих друзів, цікавих мандрувань та безпечної допитливості.

Кiлькiсть переглядiв: 1086