Ганяк Наталія Олександрівна

Практичний психолог, спеціаліст другої категорії, стаж роботи 10 років


Приорітетні напрямки роботи

Основною метою роботи психологічної служби ДНЗ № 62 на 2017-2018 навчальний рік є: підвищення психологічної комфортності навчально виховного процесу

- підвищення рівня сприйняття;

- пам`ять;

уява;

- мислення;

що дуже значущо для нашого закладу.


Графік роботи

практичного психолога ДНЗ № 62


Ганяк Наталії Олександрівни

Дні тижняРобочий часРобочий час в закладіПерерваРобочий час поза закладом освіти бібліотека, НМЦ, аналітична робота тощо
Вівторок9.00 - 15.00-12.00 - 13.00 9.00- 15.00
Середа9.00 - 14.009.00 - 13.0012.00 - 13.0013.00- 14.00
П`ятница9.00 - 18.009.00 - 18.00 12.00 - 13.00 11.00 - 12.00

Вівторок - консультації в НМЦ, участь в метод об`єднаннях, семінарах, робота в бібліотеці, самоосвіта.

П`ятниця - консультації для педпрацівників 14.00 - 15.00

консультації для батьків 15.00 - 18.00

Графік складенний на основі наказу МОН України від 07.06.2001 р. № 439 "Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України".

Розвиток творчого потенціалу,уяви і фантазії дітей, розвиток тактильно-кінестетичної чутливості і дрібної моторики рук, стабілізація емоційного стану малят, формування навичок позитивної комунікації.

/Files/images/IMG_20200924_094807.jpg

/Files/images/IMG_20200924_095557.jpg


/Files/images/IMG_20200924_095645.jpg


/Files/images/IMG_20200924_100109.jpg


/Files/images/IMG_20200924_100142.jpg

Розвивальне заняття " Я добрий товарищ

/Files/images/IMG_20200914_100044.jpg

/Files/images/IMG_20200914_095438.jpg

/Files/images/IMG_20200914_093507 (1).jpg

/Files/images/IMG_20200914_094954.jpg

УВАГА! КАРАНТИН!

Онлайн консультування батьків та вихователів

/Files/images/rabochiy_stol/IMG_20200511_123607.jpg

ПОРАДИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА.

ДОШКІЛЬНЯТА НА КАРАНТИНІ

Коронавірус: рекомендації психолога Ганяк Н.О., як поводитися батькам під час карантину

Як не втратити контроль над дітьми під час карантину?

Під час карантину, оголюються всі ваші проблеми. Раніше ви могли від них втекти на роботу або хоча б розчинитися у соціумі. Зараз тікати нікуди, оскільки ви у чотирьох стінах.Це найкращий час для того, щоб вирішити всі проблеми, які виникають у стосунках з дітьми.

Дітям не потрібен «контроль», вони природно хочуть бути хорошими та слухняними для своїх батьків. Якщо поведінка дітей виходить з-під контролю, це означає одне – ви десь недопрацювали. Десь втрачений батьківський авторитет, десь порушена ієрархія або дитина не відчуває турботи чи безумовної любові.

Контроль потрібен хіба що за режимом.Необхідно прописати план дня для дитини. І у дні повинно бути не лише навчання! Окрім навчання, потрібно виділити час для фізичної активності, вільної гри, спланованих прийомів їжі, для релаксу і для нудьги. Нудьгу я б поставила на перше місце, бо саме у ній народжуються класні ігри, які допомагають дітям адаптуватися до нової реальності.

Чим зайняти дітей, щоб знайти вільний час для себе?

Діти займають себе самі, якщоне заважати їхньому природному розвитку.Вони вигадують власні ігри, досліджують світ і взаємодіють з батьками.

Мультики та комп‘ютерні ігри заважають дітям гратися самостійно.Мультики - це готове рішення. Не працює фантазія, дитина не розвивається. Окрім того, дитячий мозок не здатен сприймати 24 кадри за секунду. Тому виділяється гормон, який гальмує роботу мозку, щоб можна було сприймати ці 24 кадри. І при «передозуванні» мультками це гальмування переходить у реальне життя. В цьому випадку розвиток дитини страждає.

“Я дуже рекомендую батькам спробувати пожити 2 тижні без мультиків. Дитина стане значно спокійнішою і навчиться розважати себе сама”, - зауважила Марія Сичинська.

Як компенсувати дітям брак прогулянок?

Брак прогулянок компенсувати складно. Але такі умови диктує реальність. Можна відгородити частину кімнати (можливо, є балкон) для «прогулянок». Спробуйте пограти у таку гру: перевзуватися, переодягатися і виходити на балкон. Тримати певні іграшки лише на «території прогулянок». Це буде певна зміна обстановки.

Прогулянок ніщо не замінить. Але співставивши ризики ми розуміємо, заради чого ми це робимо.

Що не потрібно робити батькам під час карантину?

Точно не потрібно робити вигляд, що нічого не відбувається. Життя змінилось. Спершу треба цю реальність прийняти дорослим. І чим швидше ми усвідомимо, що це не змінити, тим краще.

Діти відчувають нашу тривогу, навіть якщо ми при них не розмовляємо на ці теми і приховуємо, що відбувається.Діти можуть відчувати шалену тривогу, але не ставити запитань.Важливо розуміти, що вони все відчувають і ваше мовчання лише погіршує ситуацію. Зважаючи на вік дитини і на її чутливість треба підібрати слова, щоб пояснити, що відбувається.Є речі, про які краще промовчати. А є те, до чого варто підготувати.

Це дуже індивідуально. В першу чергу, треба бачити дитину, щоб розуміти, що вона може витримати, а що – ні. Також вибір тону розмови дуже залежить від того, у якому психічному стані знаходяться батьки, наскільки вони близькі зі своїми дітьми, наскільки діти можуть відкрити своє серце батькам і т.д.

Як уберегти дітей від зараження та пояснити їм, що таке коронавірус?

Зі старшими дітьми можна бути відвертим. Алеважливо видавати інформацію дозовано.Дітям точно не потрібен такий потік інформації, який мають дорослі. Спирайтесь на авторитетні джерела і контролюйте, що читають/дивляться діти. Деяка інформація може їх травмувати.

Малечі варто пояснити, що є такий вірус, який живе на дверних ручках, на підлозі, на руках та інших поверхнях. Алевсі заходи безпеки повинні бути у формі гри, інакше буде складно: “Це ж весело: маска у мами, маска у тата і тобі одягнемо маску. Дивись, які ми схожі!” або “У тебе в руці сидить маленьке сонечко, яке дуже любить купатися. Тому треба купати його довго і онз милом. Тоді воно буде щасливим” - найпростіші приклади. Пов’язуйте гру з улюбленими героями ваших дітей, зацікавлюйте їх, грайтеся разом.


Підготовка до школи

Вступ до школи - це кардинальна перебудова укладу життя дитини. Звична дитяча безтурботність змінюється обмеженнями та необхідністю виконувати безліч вимог. Відтепер дитина повинен систематично працювати, дотримуватися режиму і приписи шкільного життя.Батькам варто заздалегідь потурбуватися про підготовку дошкільнят до школи, щоб для дітей цей процес перебудови до нового життя пройшов легше і з найбільшою користю.Багато мам і тата переконані, що підготовка дошкільника до шкільного навчання - це навчити дитину читанню, письму і основам арифметики. Але для того, щоб дитина змогла успішно розуміти і засвоювати ці основи, йому потрібно спочатку розвинути мислення, пам'ять, увагу, уяву, сприйняття і мова.Найкращим способом набуття та вдосконалення цих навичок є розвиваючі вправи в ігровій формі.Крім того, робота з дошкільниками обов'язково повинна включати підготовку до навчання грамоті. Адже лист - складний процес, який вимагає злагодженої роботи всієї руки і правильної координації тіла малюка. Оволодіння цим навиком не всім дається легко. Багато дітей в першому класі виявляються не готовими до тривалого і трудомісткого процесу навчання письма.Як можна допомогти дитині навчитися писати? Підготовка для дошкільників до письма - це, насамперед, розвиток дрібної моторики.

/Files/images/DSC05981.JPG

Правил батькам майбутнього першокласника

Ці 6 порад психолога допоможуть полегшити адаптаційний період першокласника в школі, а також підкажуть батькам правильну лінію поведінки на цьому новому етапі життя.

1. Зберігайте спокій і впевненість в тому, що все буде добре.Звичайно, кожна мама чи тато хвилюються за свою дитину, особливо в такий відповідальний момент – перший раз в перший клас. Але пам’ятайте, що саме своїм настроєм і своїми думками, ми формуємо у дитини установку на майбутнє навчання в школі. Тому намагайтесь продемонструвати дитині свою впевненість в тому, що все буде добре, свій спокій і віру в сина/дочку. Ні в якому разі не лякайте дитину школою, стримуйте свої побоювання і острахи. Просто вірте в свою дитину і сприймайте її такою, як вона є.

2. Формуйте позитивне ставлення до школи і вчителів, але водночас будьте чесними. Не варто ідеалізувати школу, говорячи, що там буде безмежно весело, цікаво, захоплююче. Слід говорити правду про можливі труднощі, про необхідність слухати вчителя, виконувати інструкції, які інколи не подобаються. Але обов’язково переконуйте дитину в тому, що все буде добре, що вона справиться, зможе знайти те, що їй до душі, знайде друзів і отримає радість від пізнання нового.

3. Завжди позитивно відзивайтеся про школу і вчителів.Діти в такому віці все ще дуже залежні від батьківської думки. Вони складають свою думку, своє враження про щось нове (в даному випадку про школу) на основі висловлювань і ставлень батьків. Тому, якщо ви хочете, щоб вчитель став авторитетом для вашого першокласника, ніколи не говоріть поганого про нього при дитині. Це сприятиме гарній поведінці дитини в школі і додасть мотивації до навчання.

4. Уникайте додаткових стресів і навантажень. Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Початок навчання у школі і так є серйозним стресом для 6-7-річних дітей. Тому, якщо заняття спортом і музикою здаються вам необхідною частиною виховання вашої дитини, почніть водити її туди за рік до початку навчання або після того, як дитина адаптується. Повноцінний відпочинок на цьому етапі дуже важливий. Тому нехай дитина проводить більше вільного часу на свіжому повітрі, граючись з друзями.

5. Слідкуйте за режимом дня і повноцінним харчуванням.Розпорядок дня, який не змінюється, допоможе дитині швидше адаптуватися до нових умов. Якщо ваш першокласник – шестирічка, то бажаний і денний сон хоча б на одну годину. Особливо зверніть увагу на харчування дитини. У її раціоні повинні бути присутніми білки (м’ясо, риба, сир, яйця), молочні продукти, вершкове і рослинне масло, свіжі овочі і фрукти, соки. Організм зараз як ніколи потребує додаткової енергії, адже справитися і пристосуватися до нових умов – досить серйозне завдання.

6. Будьте особливо уважними до почуттів дитини в перші місяці.Не пропускайте труднощі, які можливо, виникнуть у дитини. Слухайте сина/дочку, говоріть про школу, про події, про почуття. Намагайтеся разом знаходити шляхи, розповідайте про себе в шкільні роки. Будьте з дитиною більш терплячими і чуйними, щоб вона відчувала спокій і підтримку вдома.

УСПІХІВ ВАМ!

/Files/images/IMG_2019-02-28_092903.jpg

Заняття з дітьми раннього віку "Давайте дружити"

/Files/images/DSC06019.JPG

Тренінг для педагогів "Профілактика емоційного вигорання".

/Files/images/2017-02-08 13-36-34.JPG

Заняття з дітьми старшого дошкільного віку

/Files/images/DSC05981.JPG

Пам*ятка для батьків

1. Любіть свою дитину такою, якою вона є.

2. Не порівнюйте свою дитину з дітьми сусідів чи родичів. У кожної дитини власний темп і час осягнення та становлення.

3. Не залишайте дитину напризволяще. Повноцінний розвиток дитини можливий лише за активної участі близьких дорослих в її щоденних справах.

4. Залучайте дитину до всіх хатніх справ, враховуючи її вік та можливості. Не варто обмежувати її інтерес.

5. Створюйте предметно - ігрове середовище відповідно до віку дитини, проте пам*ятайте, що іграшки мають пробуджувати допитливість.

6. Слідкуйте за інтонацією та силою свого голосу, коли звертаєтеся до дитини.

7. Коли на дитину кричать, вона дуже швидко "затуляє" вуха, проте довго *, що батьки на неї кричали чи сварилися, а отже. образили її.

8. Під час сприяння розвиткові дитини враховуйте його провідний напрям на кожному з вікових етапів.

9. Ставтеся поважно до дитячого світу та дитячих уподобань.

10.Консультація для вихователів Особливості психічного розвитку дитини дошкільника

/Files/images/IMG_6672[1].JPG

Знайомство з Царівною Веселкою. Створення позитивного емоційного настрою у групі

/Files/images/IMG_6943.JPG

/Files/images/IMG_6948.JPG

Розвиток координації рухів, загальної та дрібної моторики

/Files/images/IMG_6956.JPG

/Files/images/IMG_6959.JPG

/Files/images/IMG_6964.JPG

Діти знайомляться з почуттями такими, як злість, грубість за допомогою казкитерапії

/Files/images/IMG_2017-10-04_092150[1].jpg

/Files/images/IMG_2017-10-04_092202_BURST1[1].jpg

Друга молодша гр. Розвиток кооординації рухів, загальної та дрібної моторики. Казкатерапія рішення конфліктних відносин з батьками

/Files/images/IMG_2017-10-20_094620[1].jpg

/Files/images/IMG_2017-10-20_094618[1].jpg


/Files/images/IMG_2017-10-20_094524_HDR[1].jpg

Участь практичного психолога в ХАНО у семінарі-практикумі Арт-методи.

/Files/images/2018-03-27 12.50.34.jpg


Тренінг для вихователів другої молодшої групи "дерево кар*єрного зросту"

/Files/images/IMG_2018-04-24_110433_HDR[1].jpg



/Files/images/IMG_2018-04-24_105519_HDR[1].jpg

/Files/images/IMG_2018-04-24_110335_HDR[1].jpg


/Files/images/IMG_2018-04-24_111327_HDR[1].jpg

Робота з вихователями за темою: " професійне вигорання".

/Files/images/IMG_2018-04-27_103322_HDR[1].jpg

/Files/images/IMG_2018-04-27_103327_HDR[1].jpg

/Files/images/IMG_2018-04-27_103342_HDR[1].jpg

Проектівний малюнок "Три дерева" (Єддай Клейсман).Методика допомогає виявити конфлікти в сім*ї та їх причини


/Files/images/IMG_2019-02-20_152436.jpg



/Files/images/IMG_2019-02-20_154021.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 831

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.